Friday, July 29, 2011

puasa budak budak


assalammualaikum.Lama tak post apa apa kan? yela aku ni duk kat asrama der, memang susahlah syg.:).so sepanjang di asrama, follower dan stats tak bergerak.Sedihnyer.:'(.sediiih taw...
so minggu depan nak puasa kan? Korang puasa takk? kalau perempuan memanglah tak penuhh,tapi lelaki pun SELALUNYA takk penuh..Kenape ehh? Pemalas betul budak budak lelaki ni..jahat! Tak baik taw ponteng puasa.:)
so hari ni tibe tibe nak cerita pasal zaman puasa kanak kanak dulu dulu.biasalah kanak kanak kan, confirmlah malas nak berpuasa kann? yela budak budak penat.diaorang sekolah pagi petang, lepas tuh tak dapat tahan godaan syaitan lakk tuh? lagi lagi bila dah hujung bulan puasa tuh, mak korang sibuk buat kuih, korang sibuk ambil sebiji dua biji.Haih..tapi adik adik semua, ibu bapa korang suruh berpuas untuk kebaikan korang jugak.kan ?
dulu kan aku sanggup cuci tandas semata mata nak berbuka makan biskut raya! haha..susah tu nak cuci tandas..hehe, ade lak berpura pura sakit semata mata nak berbuka, hehe..mak aku bukan bagi pun..die taw aku menipu.huhu..
curi curi makan perkara biasa kann? haha, aku pun sama gakk...:)
tapi bila dah semakin remaja nih, baru terasa kenikmatan berpuasa...rasa macam hari kita terisi jer kan? alhamdulillah, rezeki sayang.puasa nih banyak fadhilatnya, tak kisahlah lelaki ke perempuan ke, tunaikanlah kewajipan kita tuh.bulan puasa adalah bulan hamba-NYA.so marilah kita mmeriahkan bulann ini.Amiinnn..

No comments: