Friday, July 29, 2011

Tutorial Tukar Warna Link


Hello sayang.Lama dah aku tak buat tuto ken? hehe, malas nak gerodek mr Google tuh.Huhu..Okay hari ni tanpa pertolongan mr Google aku buat tuto ni sendiri.Ala tuto ni simple jer...korang dah hebat kann? aku ni je ha yang pipit dengan korang.Korang dah tentu enggang.eH, apa aku melalut nih? 



Warna link yang aku cakap nih macam korang post something yang ada link warnanya biru kan? Nak tukar tak? Dah tuh siap berunderline lak? Tak cantik ken? Huh, buruk! so jom tukar!

Design/Edit HTML/Tick Expand Widget/control+F/
/* Variable definitions
kat bawah sikit tuh ada perenggan seperti di bawah...
<Variable name="bgColor" description="Page Background Color"
type="color" default="#ffffff" value="#ffffff">
<Variable name="textColor" description="Text Color"
type="color" default="#333333" value="#333333">
<Variable name="linkColor" description="Link Color"
type="color" default="#FF00FF" value="#FF00FF">
yang telah diboldkan tuh boleh lah tukar mengikut keselesaan anda.:)

SAVE!

nak hilangkan underline bawah link?

Design/Edit HTML/Tick Expand Widget/control+F
a:link {
kat bawah kod a:link{ tuh ada kod ni kan   color: $linkColor;
korang tambahkan kod dibawah dekat bawah kod color: $linkColor;
text-decoration:none;
Lepas tuh siap!

save saja.:)