Thursday, September 15, 2011

aku rasa nak sepak jer budak underage yang kurang ajar taw takk!

 
pernah jumpa tak budak yang lebih muda dr korang and sumpah so rude? Pernah kann? Ui, aku pun pernah gak.Tapi tak pernah depan depan cenggini.Weh, berasap weh.Harap muka jer lawa, perangai ko macam hampeh.Siapa yang baca kalau terasa harap maaf.
cerita nyer macam ni, hari tu kan hari rabu yang lepas sekolah aku yang nan indah rupawan tuh telah menganjurkan hari usahawan dengan jayanya.So aku nak cerita pasal hari usahawan dulu.hehehe.Lower 6 adalah diwajibkan berjual okeyh.Aku memang malaslah.Siyes malas.Malas nak berjual.Tapi budak cina kelas aku yang organize, kitaorang the malay yang dua orang ni follow the rules jer.Cuma aisyah penat sikit sebab dy kena buat sandwich seorang diri, aku duk hostel tak boleh nak tolong, takkanlah nak suh orang cina yang buatkan, nanti orang meragui lakk? #notouched.Dy buat sandwich telur pakai resipi aku.Ingat tak aku pernah post resipi? Tak ingat? Hish, ni ha! > klik here <.ukeyh aku tak marah punn.Chill saja.
Masa tu Lower Six Ekonomi jual air tin dan sandwich jer.Lower Six Sejarah lak, jual muka eh silap silap jual burger, cocktail, fries dan macam macam lagilah.Besar kan beza barang jualan kiraorang? Then diorang kaya dengan lelaki kitaorang the ekonomi bapak punya kesian perempuan jer.Hikhok.tapi itu tak mematahkan semangat kitaorang yang berwaja tinggi.kuangkaung, padahal awal awal Aisyah dah give up, jeles tengok kedai diorang.hikhok.Aku chill jer, untung rugi bukan duit aku yang keluar hehe.So memang awal awal kitaorang macam gveup, kedai sebelah da ramai weyh.Tapi bila aku balek dari beli ais * ak bawak moto kat Temiang ! *, Tibe tibe eh mane semua sandwich pergi? Ha, dah habes? Terkejut weyh! Tapi tak apa.Tapi tak boleh nak cover gak, sebab kedai sebelah jual macam macam so untung diorag mesti banyak kan, so kitaorang kate, even kita habis cepat, dak sejarah mesti untung lebih.Okeyh.Terima.Hehe
Tapi bila masa kira untung, eh kitaorang dapat RM700 ++, sejarah RM500+, haha.Syiok siot! Diorang dah lah terpekik pekik berlagak dengan kitaorang tengok tengok, kitaorang untung lebih! Suka suka. meh tengok gambar yer.jangan marah yer, sejarah.:)


aku dengan cik Ain Gojes.

the only malay girlfriend in Ekonomi,She's the best.

oh aku memang suka membudget

antara insan insan dr sejarah yang sabotaj ekonomi pepagi.Huih


gambar berbual adalah harus.

gambar membudget cute lagih

mulut sedang berkata kata " aisyah, tangkap cecantek keyh'

i hate this pic.Urgh.Candid


ha, pasal kanak kanak underage tuh.Kalau kekanak kekanak gak kan? Aku yang dewasa nih pun rasa nak lempang jerh.Masa kitaorang habis berjual, aku jejalan lah tengok gerai gerai yang tak tutup lagi.Then terjumpa kedai burger, order then tunggu.Lepas tuh tibe tibe ada insan kat belakang aku kata
"eii, sape pijak kain aku nih?"
so aku terperasan bahawa aku yang memijaknya so aku cakap,
"sorry sorry tak sengaja."
so i thought it just end there.lepas tuh aku dengar something lak.
"eii, selamba jer pijak kain orang." 
berasap hati aku.so aku dengan penuh gaya nya cakap,
" akak tak sengaja dek.Kalau akak sengaja , akak pijak banyak lagi.Tak yah pijak sikit sikit." 
berubah muka ko.Lepas tuh terus aku pandang depan.Tunggu burger.
AKu dengar something lagi
,"eii gurau je kot.Kerek gile."
Then die hilang.Eii, ape perasaan korang jumpa dengan budak form 3 yang FLAT cakap macam tuh? So rude kan? Memang lepas nih aku menjeling weyh.Kebudakan? So what?!

sebaris senyuman kecil milik nya bisa membuat hati aku bertoink toink. Kapan hatimu bisa ku miliki? :'(

No comments: