Friday, September 30, 2011

Laki kata : Syoklah perempuan ada cuti.Perempuan kata : Kau tak tau kesengsaraannya.Kuikui.Tak boleh bla.

 
hehe, belajar letak tajuk entry panjang panjang dari cik epal.So suke.Sebenarnya benda ni dah lame terbenam dalam modulus aku setelah sekian lama.Sejak aku form 3.Hah, lameee takk? Sekarang aku nak gtaw kepada anda sekalian yang cecumey terutamanya insan bernama LELAKI yang KEJELESAN.


Paling jelas ketara kejelesan orang lelaki ni ialah bila bulan puasa/ramadhan.#sumpah.Jeles sungguh.Pernah kan kawan aku tanya kawan aku yang lain * aku tak layan lelaki yang tanya soal nih. *, "aku jeles dengan kaw.Aku kena puase setiap hari' * pfft, cam lah lelaki puase penuh kann? *.
Korang taw perkara yang paling aku nak elakkan pada bulan bukan puasa * aku pun ade niat nak skip.Kuikui * ialah period.
Period sangat meyakitkan taw tak.Lagi lagi kalau yang memang weak tuh, memang tak boleh nak bangun weyh.Nasib baik aku kuat.*mari rehat bersama kitkat*.Satu nasihat : Kalau sakit jangan dok layan sangat.Makin melarat jadinya.
Dan period ni sangat melecehkan korang ingat senang nak tepekkan benda kat bawah ni?


susah taw lagi lagi nak bersihkan? Jijik kannn? taw pun.Habis yang sibuk jeles dengan orang perempuan kenapa? Aku rasa nak bunuh .
Sebenarnya korang tak perasan ke apa yang ALLAH S.W.T tunjukkan? 
Firman Allah yang bermaksud:
“Kaum lelaki adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah melebihkan lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas perempuan dan kerana lelaki sudah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka. Maka perempuan salih itu ialah yang taat (kepada Allah dan suaminya) dan yang memelihara (kehormatan dirinya dan apa juga yang wajib dipelihara) ketika suami tidak hadir bersama, dengan pemuliharaan Allah dan pertolongan-Nya. Dan perempuan yang kamu bimbang melakukan perbuatan derhaka (nusyuz) hendaklah kamu menasihati mereka, dan (jika mereka berdegil) pulaukanlah mereka di tempat tidur dan (jika mereka masih degil) pukullah mereka (dengan pukulan ringan yang bertujuan mengajarnya). Kemudian jika mereka taat kepada kamu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkan mereka. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi, lagi Maha Besar.” – (Surah An-Nisa’, ayat 34)

Nampak tak apa yang aku nak tunjukkan? Wahai lelaki jangan lah doik jeles.Dengan kehadiran period menunjukkan bahawa perempuan adalah kaum yang lemah, kaum yang tak dapat perform solat dan puasa dengan sempurna.
Korang, lelaki, adalah insan yang sempurna, tiada penyakit wajib, kitaorang ada.Tak ada gangguan ketika berpuasa kitaorang ada.Korang dilahirkan sebagai pemimpin, kalau bukan masyarakat pun, korang akan jadi pemimpin keluarga.Ape pun hidup korang pasti jadi pemimpin.Tak yahlah nak jeles meh.(:

No comments: