Saturday, September 3, 2011

Weyh duit raya aku mana?

 
weyh aku dah besar! Tak dapat duit raya lagi ke? Dapatlah! ~~ ofcourse lah dari mummy, abah, kak long dan pak long.Hehe, shukeshuke.So totalnya RM 50 ++, hehe.Dapat jugak dari tade.So apa yang aku beli dengan menggunakan duit raya aku yang ciput nih.? Yeyy, aku beli novel dan MP3.Serius dah lama tak beli novel.rendurendu.Aku pernah tulis pasal entry typical novel, ala novelnovel yang tak habeshabes kawen paksa! tak sukesuke.tak penah baca? Klik sini. * membajet retis lagi *.
Tapi novel ni lain, aku dah follow novel Aisya Sofea sejak kecil lagi.Dan aku tau gaya tulisan dy, dan insyaallah, novel die mesti best.Aku ingat ladi first novel yang aku baca.Masa tu aku darjah 3, novel tu ialah Kau Untukku by Aisya Sofea.ily ♥.So since then aku memang rajin baca novel lah.Hehe, sukesuke..Baca novel ni bagus, boleh memperbaiki penulisan dalam bahasa melayu * depends to the author.*.ia tak membuang masa keyh.Ini macam dah label kenangan jer.Takk kesahlah.ukeyh jeng jeng nak kasi tunjuk pic!

all pinks!


novel yang aku beli tajuknya Uda & Dara.Aku ta habes baca lagi, sebab busy asyik online.Tak online, main game, dah habes main game mengantuk.kemudian tidur.Sejak cuti ni jelah jadual aku.Online, Blogging, Gaming, Sleeping.haha.Buku sekolah oun tak sentuh taw takk. Aku beli novel ni kat Popular, then dapat rebate 20%, so harganya lebih kurang RM18 lah.
aku ni careless dan sangat cuai.Sebenarnya sampai sekarang, aku dah ada 3 MP3! termasuk yang latest nih.Sebelum sebelum ni rusak kerana kecuaian aku.Mp3 baru ni aku tak taw nak kategorikan murah ke mahal, RM70 termasuk memorr 2GB.Murah ke mahal? tak taww lah.
so raya tahun nih, dua benda ni je aku beli.Uda & Dara and MP3 * belian termasuk dengan duit belanja saya *

list authors yang ada penulisan yang baik, read their novels to improve ur writing skills.
  • aisya sofea
  • anis ayuni
  • sharifah abu salem

diorang ni boleh dikatakan mengikut tatabahasa yang betul.

1 comment:

melor said...

woi.. tu earphone aku.. hehehehe