Saturday, October 22, 2011

Bersyukurlah dengan apa yang kita ada weyhhh!!!! Sesungguhnya Allah S.W.T itu Maha Adil dan Saksama.Pasti ada sebab disebalik kejadian..

Aku rasa kebanyakan daripada korang tau kan pemilik blog nih seorang yang gemuk yang amat? Taw kann? Tak taww? Anggap jerlah aku tipu.Hahaha.Ye korang taw kan, aku ni gemuk, gelap tak cun meh.
Ye aku sedar.Aku tak perlu orang sedar kannn.Kadang kadang aku terfikir kenapa aku tak cantik macam orang tu? Kenapa aku tak putih macam orang nii? Dan yang paling penting kenapa aku gemuk?!!! 
Actually its frustrating, you know.Selama aku hidup, sejak aku form 1, sejak hati aku sentiasa berdebar bertemu dengan orang yang aku suka, aku selalu persoalkan kenapa aku begini? kenapa aku begitu? Aku sedih, tapi aku tak ada usaha nak perbaiki diri sendiri.Aku hanya persoalkan.Tapi aku tak pernah berusaha.Aku tak jogging untuk kuruskan badan.Yang aku tau, merungut merungut! Bukankah kita perlu berusaha sebelum bertawakal? Tapi aku tak buat semua tu weh! Aku tak buat! Aku berlagak! Aku ego! Aku macam macam lagilah! 
Kenapa aku tulis entry hinaan kepada diri sendiri nihhh? Sebab mereka...

credits :

Sebab merekalah aku mulai rasa bersyukur dengan apa yang Allah S.W.T kurniakan kepada aku.Aku mula bersyukur, walaupun aku gemuk, aku tak cacat.Walaupun aku tak cantek, akal aku sempurna.Alhamdulillah.Alhamdulillah.Bila kenangkan apa yang pernah aku lakukan dulu, aku rasa insaf sangat.Walaupun kanak kanak PPKI nih akan menjadi ahli syurga, tapi mereka sering dicemuh, dihina, dicaci.Aku nih sekadar gemuk, gelap,, kene ejek sikit nak nangis! Cengeng kan akuu ni? Huh, teruk betul aku.Korang, bersyukurlah dengan apa yang kita ada tak perlulah kita mempersoalkan kuasa Allah S.W.T.Sesungguhnya Allah S.W.T itu Maha Adil dan Saksama.Pasti ada sebab disebalik kejadian..

2 comments:

nuurameliya sohimi said...

alhamdulilah.kita syukur apa yang ada.biar tak cntil.biar org pndg kita hina.janji kita cantik dimata allah.;)

nurul hidayyah ♥♥ said...

@nuurameliya sohimi betull tuu.:)