Monday, January 2, 2012

widget widget yang penting dan perlu ada dan tidak dalam sesebuah blog.


Assalammualaikum bloggers, friend, sister and readers. 

Aigoo, hari ni hari last aku duduk rumah esok nak balek asrama dah, uih dugeun dugeun , berdebarberdebar  lusa officially aku pelajar upper 6, sekejap je dah nak STPM, rase macam kenapa kenapa dan kenapa? Ceh ayat nak power je, actually hari ni aku nak post entry yang aku kata aku nak buat semalam, ceh, tak baca? Eiii, sedeynye > baca sini <, kalau semalam aku tulis macamana nak buat blog korang nampak kemas, hari ni aku nak buat entry pasal widget widget yang penting dan perlu ada dalam sesebuah blog. 

Ini pandangan aku jelah, pandangan orang lain memang aku tak taw, pandangan aku je aku tahu, kehkeh. 

WIDGET WIDGET YANG HARUS ADE.

Follower widget Google Friend Connect 
     bagi aku widget GFC ni penting sebab dye lebih okey kot dari follower widget blogger biase, lagipun dye boleh customize kasi cecantek, so tugas koranglah mencantekkan ia.:) Lagipun kekadang bile follow pakai blogger punye sebenarnye kite tak follow, sebab aku cakap macam tuh, bile aku tekan button follow, dye cakap aku dah follow, then sajelah test tekan lagi, sepatutnye dye tulis you already following bla bla kan, tapi dye suh aku follow lagi, ceh, so maksudnye aku tak follow even aku dah tekan follow.

Shoutmix/ Cbox/ Fibox dan seumpama dengannya 
    Shoutmix/ Cbox/ Fibox ni penting sebab tak semue blogger rajin nak post comment, nak tunggu load lagi ape lagi, ade lak verification code, leceh dok, so Shoutmix/ Cbox/ Fibox penting, so kite boleh trace pengunjung blog kita, so bolehlah anda beramah mesra.ceh , ayat tak boleh bla. nak buat, aku ade wat tutorial pasal shoutmix/cbox dan fibox > here <
Like post entry 
     bagi aku like post entry penting sebab jumlah like tuh boleh menggembirakan aku thats y aku selalu like entry aku sendiri, just curios berapa ramai orang yang like entry aku, selain dari Shoutmix/ Cbox/ Fibox, like post entry boleh dijadikan alternatif bagi blogger yang malas nak comment seperti aku.kehkeh  #korang google keh, hehe


WIDGET YANG ADE TAKDE PUN BOLEH 

music player
     music player boleh je nak letak takde sape pun larang tapi korang kene pandailah letak dan pilih lagu, kalau boleh pilihlah lagu yang intronye lembut enak disukai ramai, so kalau nak pause pun, kejap kejap lagi pun boleh, kalau korang letak lagu yang bahagian intronye menjerit dan terkejut tak pasal pasal aku terkejut terus tertekan pangkah and buat buat lupa link blog korang, kehkeh
iklan
    tak salah kalau sambil menyelam sambil minum air sampai tersedak sedak pun tak pe, no problem, asalkan korang letaklah cecantek jangan sana sini float, sana sini ade thumbnail #oho dulu aku buat, 

WIDGET YANG KALAU BOLEH TAK PAYAH ADA


welcome note
     aduhh benda ni melembabkan dan melemahkan semangat aku weyh, aku tak suke gile, lagi lagi yang gune welcome note png tuh , adess aku taw lawa, tapi pleaselah even beruk dalam kelajuan yang maksimum, still lambat loading.


yang kene tulis name name tuh
     ni satu lagi, perlu ke bendi nih? yang bile kita bukak blog ade gune tulis name aduhh, mencik tollah, aku tak tawlah dye melembabkan ke tak, tapi bagi aku ia melecehkan , nak tulis nama bagai, 

okayh papai, minta maaf sesangat entry ni memang tak menarik, tapi aku telah sedaya upaya, anyway ni hanya pandangan aku semata mata, takde kaitan dengan mati dan hidup.
Happy sekolah!
tomorrow i'll be a new person.^^

1 comment:

dear yayah said...

suka je comment2 kat blog org.. ahaha