Sunday, February 5, 2012

apabila voucher sudah dirasmikannnn

Aku doakan kebahagiaan dan kegembiraan serta kejayaan kau.:)) #Bersama wanita pilihanmuuuu..



Assalammualaikum readers, bloggers, followers , friends and sisters.

Annyeong chinggue, kapain ituh? Hewhew.. hari ni rase nak update sesuatu yang semua blogger dah buat dan dah updek, saya ni ketinggalan, bukan ketinggalan actually tapi saya malas, eh bukan malaslah, jangan menuduh okeh, penat saya kumpul followers sampai 500++, awak kate saya malas nak bagi readers saya sesuatu? Jangan menuduh sebarangan, kehkeh, dedik betuii. #comel tak bile dedik dedik cenggini? Okeh, boleh muntah.

Okeyh ape yang saye ni update ialah voucher 1Malaysia sebanyak RM2OO yang mempunyai 4 keping kupon yang bernilai RM50 setiap satu,#indah betul bahasa aku.Alhamdulillah akhirnya saya berjaya juga membelanjakan voucher ini ke jalan yang benar, #jalan sebelum ni bukan tak benar, tapii, hekhek, setelah hampir tiga minggu saya pegang kupon tuh, baru hari ni saya menggunakan tiga keping sekali gus, sekeping lagi simpan buat bekalan akhir hayat, banyaklah bekalan hayat, saya akan menghabiskan kupon yang sekeping lagi dalam masa seminggu ceh.



Mesti korang agak tertanya tanyakan, kenapa aku menggunakan voucher tuh dalam kadar yang sangat lambat? Orang lain menggunakan voucher dengan kadar segera seperti bakal ditabrak sejumlah Ferrari.Ala ade ke yang tanye, mesti nak  cakap cam tu kan, #angkat kening sikit.Ala saje nak cakap, tak boleh ke? Ha? Kenapa salah ke? #edisi marahmarah sayang.Ala sebenarnya saya guna voucher ni lambat sebab buku form6 kat seremban ni semue dah kena telan dengan kadar yang segera seperti bakal ditabrak oleh sejumlah Ferrari, lekluhhh, sangat tamak kan mereka ni? Tak tinggalkan saya walau satu pun #kecewa bila g Popular minggu lepas, semue tade.:’(.

So hari ni saya dengan keadaan memaksa, memujuk kakak saya bawak saya g Sinaran Seremban, okeh bad luck, Sinaran tutup, ho liao betul bila aku nak beli je tutup, bile nak beli je tutup, lalu saya suruh kakak saya rempuh traffic light lagi sekali, lintas Terminal 1 sekali lagi untuk menerjahkan diri ke SBC.SBC sangat besar weyh, SBC antara bookshop kegemaran aku selain Big Bookshop, sebab kedai buku ni mempunyai pelbagai jenis buku, dan selalu ade stok, maybe kali ni bad luck sikit sebab semua orang beli buku, so memang ade kurang sikit, takpe saye faham auntie.

So bile g SBC, nampak semua buku STPM memang rambang mata aku, voucher aku memang aku beli buku study, bukan novel okeh, bukan buku kasih sayang atau buku ABC dan alif ba ta.Alhamdulillah, kebanyakan buku yang aku nak ade, ade sikit lagi then complete lah semua buku STPM aku, buat pengetahuan korang aku ni suka kumpul buku rujukan publisher yang sama, contohnye kalau aku beli jenama Ace Ahead, semua aku nak Ace Ahead, cantik sikit bile buku tuh dijemaahkan, hewhewww


its worth RM149 equally 3 coupon.Kantoi lak wallpaper lappy aku pic Vampire Diaries.Hekhek

p/s : papai peeps, sila bersederhana dalam segenap segi.Humble is my naturallity.

5 comments:

e'ka zulaikha said...

saya dh belanjakan pun rm100 baucer tu. hehe >.<

done following u! vote for me, ya?
diz is the link;
http://ekazulaikha21.blogspot.com/2012/02/love-my-teddy-bear-contest-d.html

ChiakiHidayah said...

thanks fer following :))

ChiakiHidayah said...

thanks fer following :))

NaEl said...

kite tak habis guna lagi vouchers tu. hee

ChiakiHidayah said...

@NaEl kite dah selamat gune dahh heee