Thursday, February 23, 2012

Its not about sokong produk Malaysia or tak, its about produk korang okeh takk?


Assalammualaikum .

Hai handsome hai beauty, hello semua.Kasik pujik pujik sikit, sebab bacaan seterusnya akan men-sentap hati korang.Ceh .

Kalau ikut subjek yang aku amek ketika STPM iaitu Ekonomi, kalau kita nak barang atau produk kita laku, kite kena tengok keperluan dan kehendak pengeluar dan pelanggan . Right? In this case, aku nak cerita pasal kehendak pelanggan atau pendengar, sebab hari ni aku nak story pasal industri muzik di Malaysia. # a view from a listener.

Ramai penyanyi Malaysia marah kenapa lah pendengar di Malaysia ni prefer lagu indon dari lagu Malaysia? Padahal orang indon ni condemn giler rakyat Malaysia kan? #based on fatin liyana story.Kenapa ? Kenapa? #overkan diri anda!

Sebab selera orang Malaysia yang more to balade.Yes, ade jugak yang minat pop rap ni, but most of them? #jungkit jungkit kening.Selera aku dalam lagu pun more to balade, kawan kawan aku pun kebanyakannya suke layan lagu jiwang, kalau nak cakap orang Malaysia ni sokong sangat lagu indon memang salah! Sebab ape? Sebab even sekarang ni dah tahun 2012, kebanyakan remaja pun masih layan lagu 90-an.So korang nampak tak sekarang? Selera orang Malaysia ni macam mana? Bukan sebab diorang nak sangat sokong industri muzik indon, tapi dah lagu indon sedap , layan jelah kannn? Tahan hati dan perasaan semata mata nak dengar lagu yang hampir sama?

aku prefer akustik.

Kenapa lagu bila aku jatuh cinta naik? Kenapa lagu bayangan ilham naik? Korang tengoklah susunan muzik dye, sedapp kan? Lirik pun boleh tahan, aku tau kebanyakan artis nak bereksperimentasi dengan pelbagai jenis genre lagu but kalau experiment korang tak menjadi, tutup jelah lab tu, tak perlu nak stand dengan genre lagu yang sama.

Stop merungut.stop marahkan orang.start a fresh song, bukan korang nak follow tune indon, cume follow the flows, ikut kehendak bukan keperluan.Korang nak puaskan hati orang, tapi nak ikut kehendak sendiri? #jungkit kening lagi.

Entry yang tulus dari hati sebab sakit hati diri sendiri lebih mendendangkan lagu indon daripada lagu tanah air sendiri, selamat hari raya! #sesat.

jangan marah marah. ade diskaun harian, deal of the day :
nak main gokart tapi mahal sangat? klik sini.
nak cantekkan rambut kat salun mahal, nak murahh ? klik sini
rambut banyak kelemumur , pakai banyak shampoo pun tak hilang? klik sini fer treatment!

No comments: