Tuesday, July 17, 2012

Dugaan pertama aku , disini.



Airmata, tak mampu menemaniku. Airmata, tidak pernah tumpah untuk dugaan ini. Terkejut, terkesima, semuanya ada. Tak sangka, tak menduga. Inilah dugaan pertamaku disini, Asrama Dato Sheikh Ahmad.

Sebelum ni kalau baca entry aku, semuanya menceritakan kebahagiaan, keceriaan yang aku peroleh disini. Tidak pernah aku luahkan resa hati ku, tidak pernah ku buka pekung didada, tapi sesungguhnya dugaan kali ni sakit , dugaan kali ini melukakan, dugaan kali ini tidak disangka. Dugaan.

Sejak hari itu, hari hari aku luahkan kepada Yang Maha Mendengar, agar diberi kekuatan hati, agar diberi keredhaan , kepasrahan, agar hati ini tidak lagi rapuh, agar hati ini tidak seperti yang mudah pecah seperti kaca yang pecah terhempas batu.

Aku tak kuat, aku lelah. Aku pasrah, aku terima, jika benar ini salahku. Jika benar apa yang aku lakukan salah, jika benar. Jika benar ya Allah, Kau tunjukkan lah aku kebenaran yang nyata. Kebenaran yang tulus, kebenaran yang mampu meredhakan hati aku kembali.

Sedari semalam hatiku tidak tenang, memikirkan dimana salah dan silap yang dilakukan, dimana ? aku tak nampak atau aku tak tahu? Salahkah bagi ku menjalankan tanggungjawab ku ? Salahkah bagi ku menurut arahan ketuaku? Salahkah?

Katakan kepadaku dimana salahku, jika benar kau dipihak yang betul. Tunjukkan aku kesilapan ku, jika engkau memang benar. Tunjukkan aku. Jangan hanya tahu berkata dibelakang, jangan hanya tahu menjadi langau. Jika benar aku salah, jika benar aku melukakan hati engkau, katakan kepadaku, agar aku dapat memperbaiki kesilapan diri ini. Agar aku dapat menjadi yang lebih baik. Agar nyata kau yang benar. Agar aku tahu, aku yang salah. Agar segala galanya terungkai.
hati akak kau ni sakit, kau buat akak macam ni. baik baik dibalas taik.kalau kau jadi akak, kau akan rasa apa yang akak rasa.




No comments: