Tuesday, July 3, 2012

tom yam perisanya.



semakin matang. semakin membesar.fikiran semakin jauh. hati semakin lembut.

assalammualaikum pejalan hdyhdyh. terima kaseh kerana melawat. 

setiap orang dibezakan dengan sifatnya. tak semua orang sama. tidak semua ragam serupa. apa yang cuba aku katakan ini? sesungguh nya hanya Allah dan aku saja yang tahu maksud sebenar ayat ini.

manusia dilahirkan dengan kelebihan dan kelemahan yang tersendiri. aku bersyukur, kelemahan aku , aku seorang yang gemuk sejak azali, pfft, tapi alhamdulillah tiada sebarang penyakit yang menghampiri aku. kelebihan aku? hanya kau yang bisa menilai.

aku bersyukur. bersyukur ditempat disini, asrama smk dato' sheikh ahmad dan tingkatan enam. mungkinkah ini kemanisan yang aku peroleh selepas puas menghisap pahitnya mendapat result spm yang tidak baik dan kemudian tidak diterima di matrik atau u, kau tahu , itu sakit? kau tahu itu perit? kau tahu? kau tidak tahu, dan sudah tentu engkau tidak mengerti.

namun mengertilah kamu, kepahitan yang aku peroleh itu memberikan aku seribu satu kemanisan. disini, aku mempunyai ratusan puluhan adek adek yang manis dan baik, yang sentiasa cuba mendekati aku, yang sentiasa cuba ingin berkawan dengan aku. harus aku akui, aku  tidak ada keistimewaan ini ketika di klia.

di tingkatan enam, disinilah 1001 memori tercipta. memori , manis dan pahit. tawar masin masam. segalanya, tom yam perisanya.disini aku berkawan dengan sang teruna yang tidak memilih paras rupa, disini aku berkawan dengan semua orang, syukur kerana semuanya menerima aku seadanya. as i said, ini berkah. berkat kerana jujur dalam berkawan.

apa yang cuba aku sampaikan dalam entry ini? sesungguhnya kawan kawanku, aku bersyukur kerana dipertemukan dengan anda anda semua. korang, insan yang tidak memilih dalam berkawan menjadikan aku sama dengan mereka yang lain, merasakan aku ini juga manusia yang mempunyai hati dan perasaan. saya sayang awak semua. 

spot me, bebeh.

p/s : ada gaya yana yonet takk? :p




1 comment:

Maiyah said...

salam..

memori tu yg seronok di kenang kan buat tersenyum sndri