Thursday, September 13, 2012

rotation of life.


In preparation in exam.

Assalammualaikum. At last , ada jugak masa meluangkan masa. Masa? Masa rasa macam tak cukup je sekarang, balek sekolah , solat , tidur sekejap, study, eh eeh, dah pagi dahh? Cepat sangat. Dah hampir setahun setengah Dayah kat SMKDSA. Manis manis punya kenangan. Titew suke shekolah shini, nak muntah kaa?

Kawan. Ikhlas, tidak ikhlas. Kawan. Baik, tikam belakang. Which one are you? Who are you? Tell me. I wanna know. Ada niat tersirat bila memulakan salam perkenalan? Kawan dengan si polan untuk mendapat kawan si polan itu. Oh begitu rupanya hidup. Rotation of life. Okay.

Umur dah 19 tahun, baru saya tahu apa itu kawan baik dan tidak. Siapa di belakang saya ketika saya jatuh? Siapa sokong saya masa saya kesulitan? Sekarang saya tahu. Apa yang membezakan kawan terdahulu dan sekarang. Siapa ikhlas dan tidak. Siapa awak tanpa saya. Lihatlah dunia, aku membangga diri.

Bukan niatku, untuk mengungkit. Bukan niatku untuk mengata. Sekadar meluahkan rasa, sekadar berkongsi perasaan. Ehm, saya tak tahu. Mungkinkah silap saya, atau memang silap kamoo? Hey awak, saya sedar siapa diri saya.

Kata kataku memang kasar. Dah kau layan aku kasar. Kalau kau lembut, insyaallah aku tidak akan lembut. Aku bukan lembut, aku jenis straight to the point. Kau kecik hati? Aku minta maaf lima minit kemudian. Kadang kadang marah jugak dengan diri sendiri, yang tidak pandai menahan mulut sebelum berbicara. Yang tidak pandai menyembunyikan perasaan.

Okey , babeh. Esok saya exam. Saya rindu life blogging. Rindu sangat. Bila saya excited orang view entry saya, bile follower saya bertambah sebab freebies, ada yang nak freebies takkk? Dah lama sangat tak buat. Which one? Header, cursor kawaii, shoutbox image, or apeee? Request meh! J



1 comment:

AmyZana said...

nak cursor nak cursor !!! xD