Wednesday, May 29, 2013

Kau nak ghoyak apa lagi wehhh ?

Hai.

Selalu kecewa , itu aku .

Selalu sedih , itu aku .

Selalu mempertikaikan takdir Allah , ya itu juga aku . Astaghfirullah .

Aku , sering kecewa .

Jarang dapat apa yang aku nak , tapi masih aku mencuba apa yang diberikan .

Ya , masa lepas SPM , tak dapat U , masuk form 6 .

Ingatkan tak best , but its end up my best period in my life .

Takdir Allah , perancangan Allah itu pelbagai , kau hanya perlu berdoa dan berusaha .

Insyaallah akan diperkenankan .

Allah Itu Maha Adil , kau tak dapat yang ini , mungkin kau dapat yang lain.

Percayalah dengan kuasa Allah , sebab semakin kau menyerahkan segala galanya kepada Dia , semakin itu kau belajar menerima .

Aku mengaku , sering mempertikaikan , sering kecewa .

Tapi kini , aku belajar . Belajar menjadi lebih baik .

Aku belajar , keadaan tidak seperti dahulu .

Aku belajar , walau macam mana kau rapat dgn seseorang tuh , kalau dia nak berubah , dia berubah jugak .

Aku pernah buat orang , ya aku pernah buat orang macam ni . Memang rasa bersalah tapi kalau bukan hati kau untuk dia , kau nak ghoyak apa ahh ?

Tapi bila orang buat kau , kau jangan melenting , sebab kau pernah buat orang , kau pernah lukakan hati orang .

This is round earth babe , what you give , you get back lah . Kbai.


sungguh aku tak harap yang terbaik , sebab aku bukan yang terbaik .

sungguh aku tak harap yang terkacak , sebab aku tak cantik .

sungguh tidak aku memilih , tapi kalau masih tiada yang berusaha , kau nak ghoyak apa ?

umur makin meningkat , kau tak kan fikir bf , pakwe or wtv . Apa yang kau fikir , macam mana nak kumpul pahala ke syurga ? Insyaallah .

No comments: