Thursday, May 30, 2013

"tak cukup kain" peoples .




Saya ni memang negatif sikit . Eh bukan sikit , banyak sebenarnya .

Honestly speaking , I still feeling awkward look at "tak cukup kain" peoples . Lagi lagi kalau nama tu memang Islam dan berbintikan Islam .

Bukan nak condemn sesiapa , tapi ini pengakuan , saya mesti akan "hmmmmm" bila tengok wanita cantik cantik pakai singlet or shorts all around .

Don't you feel any shame? Don't you ?



Saya dibesarkan dalam keluarga yang tidak begitu kuat dalam mengamalkan cara hidup Islam , bukanlah maksud saya , tersasar , cuma tak seperti orang lain yang solat berjemaah hari hari , bertadarus bersama atau   berusrah secara beregu .

Keluarga saya tipikal , keluarga saya biasa . Kalau kau rasa nak pakai tudung , kau pakai . Kalau tak , memang mak ayah saya diam , cuma bila tiba masanya , abah akan tegur secara halus . 

Saya selalu on off dulu , means tudung lah , bila saya form 4 , ada inisiatif pakai tudung pulokk . Alhamdulillah . Tapi masih berlengan pendek . Hm .

Sejak dua menjak tiga menjak , bermenjak menjak ni , I keep feeling awkward bila pakai baju lengan pendek , serius . So there we go , cardigan ke mana mana .

Mati , kita tak tau . Hidup kita sampai bila , kita tak tau . Sihat kita hari ni , selama lamanya ke ? Keupayaan hari ini , berkekalan ke ? Kita tau apa akan jadi esok ? ^^


Saya tak sempurna , saya tau . Tapi saya cuba , kita sama . Atas bumi dan tanah yang sama , pandang langit yang sama , hirup udara yang sama . Kita sama , tak ada beza . 

Saling mengingati , bukan ke tanggungjawab bersama ? 



3 comments:

Amani◕‿◕ said...

Nice ! Suke sangat post nie .. May Allah bless you ;)

Norazlin Nordin said...

memang tak terbilang orang islam yg berpakaian "tak cukup kain" ni. but instead of rasa benci dan rimas tengok diorg, jom try muhasabah diri. terbitkan rasa "i will not be like them".

ila said...

same la kite.dulu keluar ke kedai pakai baju lengan pendek je..but now mesti akan sarong cardigan..

Kite doakan la kepada saudara-saudara kite agar mendapat hidayah dan petunjuk Allah sebelum terlambat.