Sunday, May 19, 2013

Tolonglah.


Sudah aku bersujud , sudah aku berdoa , tapi sakit tu masih ada lagi ?

Sudah aku redha , sudah aku lepaskan , kenapa hati ini masih terluka ?

Sudah , aku dah lepaskan .

Sudah , aku dah biarkan .

Sudah , tapi kenapa ? Tapi kenapa masih terluka , ya Allah ?

Sudah , tapi kenapa masih aku menangis , ya Allah ?

Semua aku dah lakukan .

Cuba mengingati yang jahat , supaya wujud kebencian di hati .

Tapi kenapa manis masih merewang di benak ?

Tapi kenapa lebih banyak manis dari pahitnya ?

Tapi kenapa aku susah nak membenci dia ?

Tapi kenapa aku susah nak lupakan dia ?

Tapi kenapa aku susah nak lepaskan dia dari ingatan ?

Bukan aku tak berdoa , bukan tidak aku mencuba .

Berapa kali aku mencuba , yang manis juga dalam ingatan .

Berapa kali aku mencuba mengingati kejahatan , tetapi masih yang manis yang aku ingat .

Ya Allah , aku mohon ya Allah , jika dia bukan untukku , lepaskanlah dia dari ingatan aku .

Ya Allah , aku mohon ya Allah , jika dia bukan untukku , redhakanlah dia pergi dari hidupku .

Ya Allah , aku mohon ya Allah , jika dia bukan untukku , tenangkan lah hati ku sentiasa .

Sakit ini hanya aku dan Allah saja yang tahu .

Kau tak mengerti . Kau tak peduli .


No comments: