Friday, June 7, 2013

Al Quran Shop . Babe , nak bulan Ramadhan kan ?




Assalammualaikum .

Hai , hari ni marilah kita berborak perkara yang berilmiah sikit ehh . Dok borak pasal album , album , bila nak review Zikir Terapi Diri - Hafiz Hamidun ?! Hm , nanti k ?

Siapa pernah duduk asrama ? Sayaaaa o/

Kay , ini adalah tipikal persekitaran asrama , setiap orang ada tafsir atau alquran , kalau bawak ke hulu ke hilir tuh , tu sekolah asrama beragama , eh , sekolah asrama agama , memende nihh ? -.-"

Senang cakap , itu asrama aku yang bawak tafsir alquran ke sana ke mari .  Paling best kalau bulan ramadhan , sambil tunggu berbuka , mengaji , itu adalah saat paling best kot . Suka sangat :')

Kalau sementara tunggu solat maghrib berjemaah , hampir setiap orang ada tafsir kat tangan , eh bukanlah semua orang , ada je buat mesyuarat kannn ? Hihihi .

Macam macam warna, macam macam bentuk . Aku dulu tak ada tafsir , aku guna AlQuran je , alquran yang berkilau kat tingkap tu aku punyalah , HAHAHA , alquran aku cover dia warna emas . Sekarang aku dah bagi mummy sebab aku guna tafsir je sekarang , lebih mudah , sehelai mengaji , sehelai baca tafsir , rasa macam tak syok bila baca , kau tak faham ? Macam kau dengar lagu Korea, dengar lagu English , mesti kau nak tau apa maksud dia , utnuk siapa dia nyanyi kan kan ? Cepat mengaku ! Pheww !

Secara jujurnya , dari dulu lagi aku nak ada tafsir sendiri , tapi tak mampu nak beli , mampu pinjam orang punya , and like mine . HAHA . pity me kenn ? Tambah pulak sejak tahun lepas  pelbagai corak AlQuran dikeluarkan , lagilah galak aku jealous , tapi aku just nak tafsir AlQuran berzip warna pink , ala yang macam kat bawah nii :')

sumber : google 



Tapi mungkin rezeki bagi saya kan , saya dapat memiliki Rainbow AlQuran Medina , masa first batch dia sampai Malaysia . Walaupun saya order warna lain , dapat warna lain , tak apalah mungkin warna pink dah tak sesuai dengan saya , walaupun pink sangat SWEET ! Awal awal tu memang agak hampa , sebenarnya sampai sekarang masih hampa , sebab niat nak pakai tafsir ni sampai mati , tiba tiba dapat warna lain , alahhh .

Tapi I take it as mungkin ada hikmah , mungkin . Jangan persoalkan . Btw , lately nih memang macam nauu barang saya warna purple . Aah , saya dapat warna purple . Hihihih , kantoi lahhh . 

Ha, tenenettt . Inilah AlQuran Rainbow Medina yang digembar gemburkan ! Manis kan ? Nak baca pun semangat , like seriously ! Bagus pemikiran tokoh tokoh Indonesia . Act , AlQuran Medina ni agak susah sikit nak dapat , awak pandai cari dapatlah . Masa saya order kebetulan lak dia ready stock . So memang rezekilah :')


Dan inilah AlQuran Medina saya yang saya beli guna duit kakak saya dulu , haha , masa tu tak ada duit , tapi nak jugak AlQuran ni , tu yang terus order , tapi sekarang AlQuran ni milik saya sepenuhnya , dah settle bayar kay ! Its just so beautiful , purple .


Apa motif saya post entry ni ya ?

Mihmih , saja nak kongsi bahagia , saja nak kongsi rasa senang , jomlah sesama kita rajin baca AlQuran , mungkin dengan Al Quran yang cantik dapat menaikkan semangat kita ? Saya suggest kan awak beli dekat AlQuran Shop , one of the cheapest Al Quran seller ever . 

Okay , jujurlah , saya jumpa AlQuran Medina ni kat page Al Quran Shop dulu , dengan harga RM90 include postage kay ! Lepas order , konon excited , trylah search kat google , and most of AlQuran seller jual dengan harga RM 100 ke RM130 . So murah ke mahal ? 

Salah satu sebab saya post entry ni sebab hari hari saya bukak page Al Quran Shop , suka cuci mata dengan Al Quran yang cantik cantik , selain itu Al Quran Shop suka post post gambar gambar yang berfaedah , eloklah untuk kita yang sedang cuba belajar untuk jadi yang lebih baik :')

"Fix your relationship with Allah, and He will fix your relationship with others."

Sunat hari Jumaat ; ketip kuku , pakai pakaian putih , pakai celak , baca surah Al Kahfi .



No comments: