Saturday, August 2, 2014

Plan uturn .



Assalammualaikum .

Ehee . Holla. Hai nama saya Nurul Hidayah binti Abdul Rashid. Umur 21 dan ini belog peribadi saya .

Tak tau macam mana nak mula , nak cakap apa eh , hai ingat saya lagi ? - Intro yang sangat tipikal kan ? Sampai aku rasa , try intro lain pulak lah . Orang bosan , dan tak do orang nak baca pun .

Blog peribadi kan ..

Aku sekarang dah tak kerja kat Cosway lagi, ingat hari tu nak berniaga atau jalankan perniagaan sendiri , rupa rupanya urusan dan hal yang direncanakan tidak mendapat keizinan yang Maha Esa , maka kita buat uturn cari plan lain . Risau dan malu jugak kalau ada yang bertanya , cuma apa yang boleh aku cakap, tak ada rezeki aku , ujian Allah untuk kuatkan hati.

Dunia Allah ni luas , punca rezeki bukan di situ sahaaja.

So plan uturn aku ialah sambung belajar . Memang ini adalah perkara terakhir dan paling tak berminat aku nak buat , sebab niat untuk belajar mmg dah tak ada . Hati untuk sambung belajar mmg dah tak ada, cuma sebab nak merawat kekecewaan kan , aku usahakan juga ke arah itu . So , saya sambung belajar di Management and Science University , Shah Alam atau MSU :)

Alhamdulillah , even result STPM ke laut pun , still boleh sambung ijazah dalam bidang international bussiness . Biarlah IB pun , biarlah bussiness je pun , biarlah , ilmu tu penting . Hahh , gitcheww. Malas lah nak rendahkan diri lagi , malaslah nak sedapkan hati semua orang lagi .Malas .. biarlahh . As long i'm happy . Tehee.

And aku happy, dulu masa apply UPU , aku plan nak apply UNIMAP amek IB jugak ( ya , saya mmg naturally minat bussiness ) , tapi tulah IPTA kan , mano nak amek saya ni haaa. HAHAHA . So kira tercapailah jugak cita cita nak amek IB . Aku kan duduk kat Nilai , agak hujung dunia , setakat bandar pun Somban tu haa , dgn Putrajaya, yang dekatlah , so bila ayah aku bawak jalan jalan gi KL , Penang , aku memang ada impian untuk hidup dan tinggal di tempat seperti KL atau Penang , bcs I'm just want it. Then dapat Shah Alam , lebih kurang jugak lah kann ? ;)

So sikit sikit impian dan kehendak saya dah dipenuhi oleh Yang Maha Esa. Apa lagi saya mau ? Aku hanya perlu belajar dan banggakan mummy dan abah . Study , dan kerja di syarikat besar . HAHAHAH , angan angan . Well , at least. Muaheheh .




No comments: