Thursday, November 5, 2015

Anney , teh ais kaw satu !

Assalammualaikum ! Hai korang .

Selamat cuti lima hari untuk deepavali ! Yeayyy , happy deepavali anney sekalian yang suka buat teh ais kaw kaw sedap sedap untuk saya . Aku nak tanya korang , kalau korang gi mamak , korang suka pesan air apa ? Apa air yang paling sedap yang rasa tak boleh kalah dgn tempat lain ? Ini cerita kalau korang makan mamak lah khenssss

Kalau aku , aku akan order teh ais . Teh ais kaw kaw sedap sedap satu bungkus . Aku tak suka order teh ais minum kedai, aku suka bungkus , sebab kuantiti yang lebih banyak , dan kualiti yang lebih umphhhh. Cuba korang bandingkan teh ais minum kedai dgn teh ais bungkus . Mana lebih menarik perhatian jiwa raga awakssss?


Teh ais bungkus lagi umphhh dan marvellous babe ! Seriously . Aku kalau gi kedai makan order air kosong je , dah nak balik baru order teh ais bungkus . Lagipun aku ni ada habit , kalau tengah relaks relaks tengah malam suka ada air kat tepi , nescafe mummy ke , teh ais ke , teh tarik ke .Jenis suka chill cara di rumah . Aku tak suka melepak tak tentu pasal , tapi tak tau lah soon kan.

Tapi ada tempat yang tak bagi korang bawak masuk air manis dalam satu residence tuh , contohnya library MSU -____- . Tak pernah kena rampas tapi pernahlah bawak secara haram ke dalam library, ahahaha. Tapi sekali je , tapi macam agak selekeh lah . Dengan ais , sejuk nya lagi . So its not efficient! 

Jadi , aku ada satu new fav of drink which is Pokka Milk Tea ! Sedap dan ofcourse lah tak berapa nak kaw, tp sedap je . Ko kena tau beza benda fresh dgn yang perlu disimpan utk tempoh yang lama . Benda yang perlu disimpan utk tempoh lama ada certain preservatives dan akan menganggu rasa asli bahan . Jadi , excuse for the not so the same taste ! 


Malaysia kalau tak silap aku ada yang tengah je , Premium Milk Tea dan beberapa range lain aku tak rasa lagi . Aku kan peminat tegar teh bersusu , so many range lah aku dah rasa . Tapi paling sedap semestinya mamak . HAHAHAH . Bila aku google pasal Pokka Milik Tea ni baru aku tau rupanya diorang dari Singapore. 

Btw , teh tarik are one of Malaysia Signature . So be proud ! So apa air fav korang yang ditukar kepada long term drinks ?

Hai there , please click my new label of post which is entry berilimiah ! AHAHAHA . Thanks fr reading btw :)


1 comment:

Nurul Huda said...

terima kasih, info yang bermanfaat...boleh tambah ilmu disini.