Wednesday, March 9, 2016

Dulu aku benci gila memasak .

Assalammualaikum !

Hai uolls , selamat masuk sem baru wehoooo .

Haaaa , aku punya pisang ni sampai aku teringat yg aku ada blog rupanya . Aku bosan sangat sangat , tu yang aku merantau ke blog dan cuba update something motivational .

Ewwaahhhhnyaaa.

Aku tak taulah aku pernah tulis atau ranting ke tak pasal aku benci memasak ? Rasanya ada lah kot kat fb, twitter , tapi blog aku lupa , tak taulah ada ke tak . Tapi yg pastinya , aku nak citer , aku pernah benci memasak ! Sangat sangat sangat , like i got something personal lah with you ha gittew . 

Itu cerita dua tiga tahun lepas lah kan . Masa zaman rebel , zaman mak ko suh memasak ko terus masuk bilik ehehe . Masa tuh aku bukan tak suka memasak pun , aku sebenarnya tak suka dipaksa . Aku tak boleh dipaksa , aku terus jd benci benda yg dipaksa tuh . Parents aku suka paksa paksa aku memasak , memasak . Bosan lah uolls . Tu yg terus anti dgn memasak . 

Tapi kalau dah namanya perempuan , wanita , naluri memasak tetap ada *flips shawl keknis. Aku start suka memasak , bukanlah suka , mcm memasak tuh dah bukan beban kat aku sejak hujung tahun lepas. Aku mula masak sikitsikit , simple simple dulu .

Ingat lagi lauk pertama yg aku masak utk famili aku butter chicken dgn tom yam . Beria wehh memasak , berpeluh peluh . Aku pulak jenis tak suka org tolong kalau aku memasak , hoho . Macam nanti adalah itu ini tak kena. So mak aku klu aku kata aku nak memasak , dia tolong potong potong lah dulu , aku dah masuk dapur , dia dah layan Maria Mercedes dia -.-

Butter chicken pertama aku tak berapa nak menjadi , tak berkuah dan likat . Butter chicken patutnya milky , lemak . Yelah first time kan . Lepas tu dah 2-3 kali memasak , barulah dapat butter chicken yg rasanya hingga menjilat jari occay , sampai adik adik aku , atie bila nak masak butter chicken ? atie bila nak masak tom yam ? haaaa nampak penangan aku hihi

Dapur idaman kita . Mesti ada meja potong potong dan banyak laci . Biarlah tempat memasak tu tempat yg indah dan bersih 

Aku suka masak utk famili aku , aku google resipi lepas tuh aku cakap mmy esok kita masak itu ini , nanti mmy beli barang eh . HAHAHAHAHAH , nak masak , lepas tuh dok mintak mak beli barang . Ok lah tu kn , aku lah bwk gi kedai, cuma pakai duit mak ittew je .

Tapi menjelang masuk 2016 ni bukan main naluri suka memasak ni sampai aku rasa malam ni google resipi esok nak buat katering terus . HAHAHAHHA , lagipun aku suka lg klu masak sendiri , dapat banyak , lepas tuh rasa tuh kita boleh adjust sampai kan resipi golden ball sushi king pun aku google . HAAAA , cuma tak sempat buat lg .

Famili aku ada satu perangai , kalau salah seorang tak ada , tak payahlah buat dulu . Adik aku yg lelaki tuh kat johor klu aku balik, so tak sedap lah klu aku masak sedap sedap dia tak ada . Ciannyeeeeeee,ha tulah masalah famili aku . Tak sampai hati .

Tapi bila fikir fikir , tak sangka aku dah suka memasak , dan alhamdulillah pandai memasak :')

So adik adik yg tak pandai masak , jgn risau , it will come , it will come hihi

Thanks fr reading ! 

No comments: