Monday, March 14, 2016

Target dlm perniagaan .

Assalammualaikum uolls . 

Bak kata pengasas Perlaking , dalam berniaga kita kena konsisten dan mempunyai target . Ya , target dlm berniaga . Target apa yg kita nak capai , target apa yg kita nak , target berapa jualan kita setahun , dan kita kena jelaskan betul betul waktu berdoa . Allah Maha Mendengar , cakap betul betul dgn Dia apa kau nak , luah kat Dia , katakan pada Nyaaa. Mcm lirik lagu pulak . Macam kalau ko nak rumah tahun ni , tahun 2016 ? Haaaa , doa jelas jelas . 

Ya Allah , Yang Maha Pemurah dan Maha Pemberi , berikan lah aku kemampuan utk memiliki rumah pada tahun ini , tahun 2016 , tanpa hutang .

Ada aku belajar masa sekolah dulu, adab berdoa kita kena beri kan puji pujian kpd Allah Yang Maha Esa , baru Allah dengar , baru Allah tau hamba Dia tengah merayu , meminta minta . Jadi ingat kan 99 sifat Allah dlm Asmaul Husna ? Bagi kata kata aluan dulu ya syg syg . Insyaallah , Allah dgr .

Tapi kan weh , aku bukan nak cerita pasal adab berdoa sbb aku pun masih khilaf lg , aku nak cerita pasal target dlm perniagaan . Sekarang ni aku dgn kakak aku tengah kolaborasi utk membina perniagaan , yg berasaskan kecantikan dan produk yg kami suka . Mcm skrg aku jual Perlaking kan , aku dropship je , kakak aku agen . Jadi dia taiko lg dr aku huhuhu.

Sebab aku banyak kekangan dan kekurangan model utk jd agen , tapi tak kisah pun . Kita saling mendukung satu sama lain . Ewahhh , sbb aku pun busy business agen rumah kan , ni esok kerja kat Aeon pulak , aku suka kerja . Aku pernah cerita kan ? Suka collect pengalaman . 

Target aku dlm perniagaan yg masih baby ini lagi, aku nak jadi agen utk produk yg aku suka , pakai dan berkesan . Itu target semasa aku , aku dah usha usha dah produk yg boleh pergi jauh dan aku berminat . Sekarang tak blh nak jd agen dulu, aku ada skincare lain , kang kejung muka aku kang . HAHAHA . 

Mungkin perniagaan kami akan merangkumi semua jenis genre produk mcm suppliment kesihatan , agen pemutih ke , skincare ke, pil pelangsingan ke . Yang paling penting beb , kami pakai , berkesan lepas tu kita jual. HAAAA , mcm tu lah lebih kurang impian aku . Jadi customer lebih yakin dgn kami yg menggunakan produk yg kami jual , ya bukan omong kosong yaaa . 

Kiranya mcm aku dgn kakak aku ni tikus makmal lah , tp in fun way . HAHAHAAH

Cari minat sendiri , cari apa yg ko boleh buat , cari dlm hati kau , apa sebenarnya ko nak dlm dunia ni , dan finally after so many years , rupa rupanya aku minat business . HAHAHAHA, the passion abt something you like and not are totally different . Please , cungkil kebolehan diri sendiri ! 

AHAHAHA motivational pulaksss . 

Aku ada banyak lagi entry yg nak di post , yg berkaitan penggunaan kolagen . Before ni pun aku suka update psl kolagen , skincare lah , beauty products lah . Its more to i like it , kesan ikut seseorang . Aku tak fully berkesan dah stop memeylahh . HAHAHAHAH 

Korang boleh baca entry terdahulu aku psl kolagen , ke apa ke :

Kena practise kan rajin minum air putih , baru boleh jalan kolagen occaayyy ! Kalau tak cukup jugak ilmu ni semua , blh klik label entry ni ya . Tadaaaa , wsp fr order dn info ; Nurul - 0173346402

No comments: