Monday, May 16, 2016

Entrepreneur yg inspiring !

Assalammualaikum uolls . 

Aku kan sekarang tengah berjinak jinak merpati dgn bidang perniagaan , jadi aku selalu stalk , selalu follow mereka mereka yg dah berjaya . Bila rasa down , baca post diorg and boost up balik . Korang ada tak peel mcm aku ? Hari hari kalau tak stalk tak sah , ada tak , ada tak ...

Dulu masa aku gigih nk turunkan berat badan , aku selalu stalk fitness junkie , skrg ni dah kurang . Sebab bila kau paksa diri kau buat benda yg ko tak enjoy ( as for me, workout are not fun at all ) , ko jadi stress , awat aku tak kurus lagi , awat tak ada perubahan lagi, perkara perkara ini akan membawa kau ke kancah yg hina, iaitu stress . Bila stress , badan tak react . 

Bila kau have fun , enjoy , tak risau , tak stress insyaallah akan turun jugak . Cuma usaha jgn lupa pulak , hihi. Macam aku sekarang , aku buat atkins gedik , maksudnya aku tak amek karbo , tapi aku amek je teh ais ke green tea ke , aku balon je . Aku enjoy dgn makanan aku , so turunlah jugak . So kat situ aku dah dapat tangkap momentum badan aku , jangan stress . 

Ehhh , aku nk cerita pasal entrepreneur yg inspiring lah , bukan pasal kurus tak jadi jadi ni , hehe . So since aku kenal Safiey Ilias ( pengasas PERLAKING ) , aku mula kenal dgn founder founder produk lain , banyak sebenarnyaaa founder produk , tapi ada kurang dr 5 orang je aku minat , dan admire . 

Salah satu sebab aku admire diorg , sbb diorang balance kan akhirat dan dunia . Diorang tak kejar kekayaan semata mata , diorang cari Allah waktu susahh dan senang . Dulu kita di momokkan kalau sedekat kita kaya , niat dah salah , kat sini lah aku mula tau banyak nya silap dlm kehidupan aku . Tak apa , kita belajar . 

Antara founder yg aku admire :


Aku admire dia ni , sebab wehh dia ni budak pandai tau , straight A's punya budak , tapi sebab dia minat dlm bidang perniagaa, dia drop out dlm bidang perubatan , dan bangunkan perniagaan dia . Dia punya post mostly semua berilmu , berisi . Kadang kadang cerita pasal dunia, kadang kadang ada selit akhirat . Dakwah dia tu bersahaja, tak over , takk melebih lebih . Dakwah asal ada yg boleh sentuh hati naluri ku paling dalam ewwwwwaaaaahhhh . 

2. Ernayanee Nur Julaimi ( DEXANDRA )

Puan Erna ni , pengasas kpd DEXANDRA . Kiranyaa bos aku secara jauh tp dekat lah hehe , sebab aku pun meniaga DEXANDRA jugak . Hiks . Aku ni suka baca post post perniagaan tau , post development perniagaan ke , apa yg diorg dah achieve , pernah achieve ke , i really loike . Aku rasa inspired , aku rasa aku nak jd macam mereka . HAA , Puan Erna ni sll cerita dkt fb dgn rendah hati pasal perniagaan dia , apa yg dia cuba capai . Aku suka , sangat bersederhana , sangat tak melebih lebih . 


Fellina ni pun aku suka post post dia , cumanyaa dia jarang sikit post mcm Syarifah Furaiha ke Puan Erna ke , dia macam kejap ada kejap tak ada . Aku suka post dia sbb dia sentiasa memartabatkan suami dia , ai sukeee . Hee

Hmmm nampaknyaaa aku admire tiga je lah pengasas produk hehe . Aku admire diorang berdasarkan pemerhatian selama berbulan bulan, siapa yg aku sll stalk kat fb , siapa yg aku letak see first , siapa yg bgn bgn pagi aku dah bukak fb diaa . Huhu 

Post post diorang sentiasa boost up semangat aku yg kadang kadang ke laut . Okbaii , nak gi kelas ni .

Thanks for reading xoxo

No comments: