Sunday, May 15, 2016

Kenapa aku suka MSU ?

Assalammualaikum uolls .



Hari ni aku nak cerita pasal MSU , tempat pengajian aku , tempat aku menuntut ilmu , tempat aku cuci mata , tempat aku .... ok dah . Sebab aku nak cerita psl MSU , ramai sangat email , pm tanya psl MSU . Pasal fees lah , pasal fees lah , oh pasal fees jeee . Hee

Kalau nak ikutkan , mengikut pertanyaan aku terhadap member member terdekat yg juga study di IPTS , MSU ni kira antara fees paling mahal beb . Kalau nak banding dgn IPTA lagi lah jauh bezaaa , sangat tau ! Kalau dgn IPTS lain tuh adalah beza dlm , MSU lebih 40% ke 35% ke , MSU ni agak pricey jugak dr sudut fees . Korang boleh rujuk laman web rasmi MSU ya utk anggaran yuran . 


Sebab saya bukan nak cerita psl yuran pongggg , aku nak cerita kenapa aku suka MSU , walaupun bagi aku MSU ni too up to date, aku yg kadang kadang stress duduk sini , sbb kita terlampau berbeza dgn diorang . 

Aku suka MSU sebab 

*drum roll *


Facilities . Facilities MSU agak mewah dan mencukupi . Ruang kelas yg selesa , library yg sgt sgt dabomb , dan lain lain lagi . 

Karnival . MSU ni selalu bukak karnival tau , expo ke , jual jual ke ,setiap kali homecoming ke graduation ke , MSU akan anjurkan satu minggu untuk bazar jualan sebelum event utama . Part ni paling aku suka , benda yg ko perlu cari kat insta ke pos ke , ada masa bazar . Sangat best ! 

WIFI . Wifi MSU agak laju , depend kawasan , maksudnya kalau yg jauh dgn modem slow jugak lah , MSU ni dia lengkap tau ( sbb tu dia mahal ) , library dia 3 tingkat , hmm apa lagi ya . 

SHOWCASE . MSU sukaaaaaa buat showcase budak art ! Aku suka gila tengok showcase budak art atau graphic , masa ni lah kau akan tengok how talented they are . Aku kalau ada showcase , aku suka tengok . Dengan budak cullinary , aku suka jgk tgk expo atau showcase course cullinary . Diorang punya course fun kot !

HAAAAAA , satu lagi . MSU ni sangat memahami current trend tauu , banyak gila kot tempat utk selfie . HAHAHAHAH , serious banyak . Korang datang lah MSU , best tau . Dah lah cantik , mencukupi , mahal .... eh . Salah cakap pulak hihi.

Sebenarnya kalau korang nak sambung study dkt MSU , tak payah risau sangat . MSU banyak link dgn govt , sbb tu walaupun mahal ramai je masuk MSU .

Thanks for reading xoxo

1 comment:

Pocong Makenon said...

ok.thanks for the info