Wednesday, June 8, 2016

Tak cantik , tak semestinya tak leh fefeeling Anjalna

Assalammualaikum uolls !


Korang pernah tak hadapi masalah keyakinan diri ? Macam tak suka tengok cermin ke , rasa down bila orang peghati sikit ke ? Pernah tak ?


Aku pernah . Aku rasa aku menghadapi masalah keyakinan diri ni sejak aku form 3 kot , ke sejak form 1 ke sejak form 2 , ke aku lupa lahh . HAHAHAH , tapi yg aku tau aku used to be loud , used to be apa nak cakap , used to be nak menggatal yes go on, tak ada takut takut punya . HAHAHA . 

Aku start jd pasif dan kurang keyakinan diri masa form 3 , to be exact masa form 2 ada orang panggil aku gedik sbb aku ni jenis bising bising dan jenis lantak pi lah . Haaa , bila org pgl aku gedik , aku jadi sentap and terus jadi pasif . Pasif maksudnyaa aku tak suka suka nak kawan dgn orang . Dulu aku tak suka orang dok ejek aku gemuk ke , pendek ke tak lawa ke , aku tak suka . Aku benci. Sekarang aku okay je . Heheh

Masuk form 4 lagi lah aku ada masalah keyakinan diri . Aku pernah up entry pasal ni , jap cari link. >>SINI<< . Lama dah entry ni , tahun 2011 . Masa baru habis SPM kot aku rasa , mmg zaman awal remaja aku zaman sangat kurang keyakinan diri . Sekarang tak adalah yakin sangat , cumanyaaa aku dah okay . My confidence level are getting increased. 

Tapi sebenarnya kan confidence ni bukan nya dr luaran kau tau , confidence ni dr dalam . Dr dalam hati kau paling dalam , Happy Polla tu elok je acah acah dia paling cantik dalam dunia . Entry ni terinspire sbb nampak gambar dia tadi . Dia kalau nak ikut mata kita , mmg lah tak ada lawa mana kan . Tapi confidence dia ya Allah , sangat tinggi ! Aku rasa dia blh tutup mata cakap dia lagi lawoo dr Anzalna .


Betullah orang cakap , kecantikan bukan dr luaran. Ya luaran adalah satu bonus , tapi kat dalam pun kecantikan juga. Kalau bukan kita puji diri kita cantik , siapa lagi ? Kalau bukan kita feeling paling cantik di dunia , siapa lagi kan ? As I getting older , kadang kadang orang tu tak cantik pun , tapi sbb makeup , she looks pretty , and thats how dia gain confidence ! 

Confidence dan kecantikan bukan sahaja anugerah dr Allah tapi juga dr diri kita sendiri . Macam mana kita cuba untuk tingkat keyakinan diri , bagaimana kita cuba manage diri sendiri dlm crowd. Aku tak taulah skrg aku mcm mana , tapi aku rasa aku dah yakin drpd dulu , kalau dulu aku pasif dgn diri sendiri , tapi skrg aku rasa badan aku okay je , dan Im happy with it ! 

As long youre happy , youre doing fine ! Chin up ,babes :D

Thanks fr reading xoxo


No comments: