HOME . FEEDBACK / TESTIMONI CLIENT . UPAH ASSIGNMENT . TUTORIAL .


UPDATE : 26 AUG 2023

Assalammualaikum ! Anda tak cukup masa buat exam ? Saya disini untuk memberi bantuan . Sekarang tengah musim exam bukan?

Saya boleh bantu anda menyempurnakan tugasan anda dengan sekelip mata, last minute ke, nak minggu depan ke, all in ya.

Saya berpengalaman dari tahun 2016 sehingga kini. Harga saya masih below market dan mampu milik, installment 3x pun ada!

No scam, you can save my num and see my DP. i have no team, lone ranger gais.

WHATSAPP NURULASSIGNMENT


BOLEH LIHAT LIVE UPDATE MELALUI INSTAGRAM, KLIK SINI ! INSTAGRAM NURULASSIGNMENT



Tuesday, August 30, 2011

How To Improvise Your English.



How To Improvise Your English.

Assalammualaikum.Dah lamakan entry aku tak ada tips? So hari ni aku nak share ngan korang macamana nak tingkatkan kemahiran English korang, tak dapat banyak sikit pun jadilah.Sebelum tu aku nak cakap English aku tak adalah bagus sangat, dapat A- jer masa SPM, minus okeyh, so not very good.The an ‘A’ word please put aside.
Ramai orang yang pandai, masa PMR dan SPM dapat semua A, tapi ada satu bukan A, dan selalunya subjek yang bukan A tuh ialah English.Kenapa orang yang bijak pandai nih tak dapat A untuk SPM padahal subjek lain diorang gila hebat? 
Jawapannya ialah tak minat.Perkara pertama yang kita perlukan untuk tingkatkan English kita ialah minat.Tanpa minat, apa pun tak akan jalan taw.Bila kita dah minat, kita ada semangat untuk explore minat kita itu.So you got the point.
Bila kita minat sesuatu perkara kita akan explore benda tuh.Macam aku, dulu masa standard 6 mana aku minat English nih, tapi bila form 1 tiba tiba aku minat English, kenapa? Sebab aku suka cara cikgu yang ajar aku masa form 1 tuh speaking english.Sedap sangat.Sejak tulah minat aku bercambah.Then sejak tu aku asyik try speak in english.Tapi bukan depan oranglah, cakap depan cermin tuk boost confidence.Even masa tuh its a broken English, but aku suka acting like i'm a host in english show.So itu cara aku tingkatkan kemahiran bercakap.
macam mana pula dengan kemahiran menulis? Sorry.Ini aku tak taw sangat cz ak pun tak bagus grammar .Huhu, thats why dapat minus.KuiKui.Aku boleh tolong korang utnuk speaking jer.Huhu, actually its not really a tips, i guess, but i'm trying now keyh.Muahh.Enjoy.





No comments: